Вимоги та рекомендації до Чемпіонату Києва з техніки альпінізму на природному рельєфі (Кримські зв’язки)

ВИМОГИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ

 

1.1.  Загальні положення

Зв`язки в складі двох учасників проходять трасу, підготовлену суддівською колегією, здійснюючи взаємну страховку, використовуючи в зазначеному порядку пункти страховки (‘станції’) і проміжні пункти страховки, підготовлені суддями, зі зміною першого. Змагання завершується спуском по мотузці обох учасників на місце фінішу і просмикування мотузки. На трасі учасникам надається одна спроба для проходження маршруту, яка вважається здійсненою в момент старту першого учасника.

У разі порушення учасниками правил безпеки, зв’язка може бути дискваліфікована за рішенням судді.

Протести подаються в письмовому вигляді капітаном команди головному судді.

Старт. До старту учасники повинні бути зв’язані динамічною мотузкою (UIAA) вузлами зустрічна вісімка або подвійний булінь і бути повністю готовими до старту. Після стартового сигналу зв’язка починає лазіння по маршруту. Час на підготовку до старту 3 хвилини з моменту запрошення. Після того як спливе 3 хвилини, суддя починає відлік часу, незалежно від того стартувала зв’язка чи ні. У разі неготовності зв’язки до старту право на старт передається наступній зв’язці. Та ж зв’язка, яка не змогла стартувати переноситься в кінець загальної черги і стартує в тому випадку, якщо залишиться час, відведений на проведення змагань, але не пізніше 17:00.

Після стартового сигналу передача спорядження зв’язці заборонена.

Підйом. Перший учасник починає лазіння зі страховкою яку забезпечує йому другий учасник, використовуючи при цьому для проміжної страховки гаки, відмічені суддями – «суддівські точки», які будуть обладнані суддівськими відтяжками. Навантаження і пропуск такої точки першим учасником є ​​порушенням. При проходженні траси учасник повинен встановлювати свої точки та може використовувати їх для проходження в якості штучних точок опори. Відстань між своїми точками повинна бути не більше 2 м. Пропуск таких точок є порушенням.

Підійшовши до чергового пункту колективної страховки (станції), перший учасник будує станцію, стає на «самостраховку» і організовує страховку другому учаснику, після чого другий долає ту саму ділянку і підходить до першого, знімаючи з траси все «своє» спорядження. При цьому, другому учаснику дозволено навантажувати всі точки, в т.ч. і суддівські, відміченні як тільки для страховки. Перед проходженням наступної ділянки попередня ділянка повинна бути звільнена від спорядження.

При необхідності зміни ведучого, другий учасник підходить до пункту страховки і фіксує відвідування пункту дотиком до центрального карабіну (ставати на «самостраховку» не обов’язково), продовжує рух за маршрутом, не втрачаючи страховки першого.

Рух спортсменів відбувається поперемінно, тобто один страхує, інший лізе, ні в якому разі не одночасно.

Обов’язковою умовою є зміна ведучого. Зміна проводиться на обладнаних суддями пунктах колективної страховки (станціях).

Якщо на трасі є “маятник”, то мотузку вклацають в маятниковий карабін з наступним закручуванням муфти. Після виконання “маятника” учасники повинні зібратися разом на пункті страховки, висмикнути мотузку, зв’язатись, пред’явити вузол судді і тільки після цього продовжити рух.

Спуск по мотузці («Дюльфер»). При проходженні цього етапу зв’язка підходить до станції, навішує на передбачене суддівською колегією спускове кільце (петлю, карабін) спускову мотузку і по черзі спускається по ній, при цьому кожен учасник повинен мати страховку або «самостраховку».

Організація спуску по мотузці. Учасник, що залишає станцію першим навішує спускову мотузку на спускове кільце (петлю, карабін), зав’язує на кінці контрольний вузол і починає по ній спуск з організованою напарником верхньою страховкою. Спустившись, встає на «самостраховку» і зав’язує загальний вузол на спусковий та зв’язкової мотузці (вузол прикріплює до себе або закріплює на станції).

Учасник, що залишає станцію другим навішує подвійну мотузку, зав’язує «схоплюючий» вузол, знімає «самостраховку», починає спуск, спускається до наступної станції і стає на «самостраховку». У випадку коли етап «Дюльфер» є заключним, суддівська колегія, і це оговорюється окремо перед стартом, може не вимагати від учасників ставати на «самостраховку» на фініши.

Фініш. Фінішем є момент падіння всіх мотузок на місце фінішу.

Судівська страховка здійснюється для учасника, що йде першим у зв`язці.

Ситуації, що не обумовлені даним положенням, розцінюються на користь команди, якщо це не несе потенційної загрози безпеки учасникам.

Суддівська колегія, в разі необхідності може вносити зміни в правила проведення змагань до старту першої зв’язки кожного етапу з обов’язковим повідомленням усіх учасників.

1.2.  Спорядження

1.2.1.     Обов’язкове спорядження:

  • страхувальні системи, що задовольняють вимогам UIAA
  • мотузка, сертифікованаUIAA як одинарна динамічна не менше 40м
  • каски
  • самостраховки зкарабінами з муфтою
  • відтяжки
  • петлі, карабіни
  • спусковий пристрій, що задовольняє вимогам UIAA
  • “Пруссік” або інший аналогічний пристрій для спуску останнього в зв’язці наподвійній мотузці
  • спорядження для організації страховки (стопери, френди, гаки)

1.2.2.     Рекомендоване спорядження

  • «драбинки»
  • спускова (дюльферна) мотузка
  • рукавички

1.2.3.     Додаткове альпіністське спорядження за бажанням зв’язки, що відповідає вимогам безпеки (на розсуд головного судді).

1.2.4.     Суддя може заборонити використовувати спорядження, якщо вважатиме його стан таким, що не задовольняє вимогам безпеки.

 

1.3.  Визначення результату зв’язки

  1. Переможець визначається за найменшим часом подолання траси з урахуванням штрафу.
  2. Якщо зв’язкане вкладається в контрольний час (КЧ), її результат визначається сумою відстаней пройдених обома учасниками з урахуванням штрафу. Такі зв’язки займають місця нижче зв’язок, щоподолали всю трасу змагань.

– якщо в момент зупинки руху учасник стоїть на самостраховці, відстань визначається до точки страховки

– якщо учасник лізе першим, відстань визначається до верхньої точки страховки в яку він «проклацнув» мотузку

– якщо учасник лізе з верхньою страховкою або по перилах, відстань визначається до нижньої точки тіла учасника.

  1. Якщо після вирахування штрафів результат зв’язки виявляється негативним, то їй зараховується нульовий результат.
  2. У разі рівного розподілу результатів перевага віддається зв’язці, що стартувала раніше.

1.4.  Таблиця штрафних балів

 

  Вид порушення Штраф
1 а) перевищення контрольного часу

б) не пройдена учасником контрольна ділянка траси, немає зміни ведучого на пункті зміни ведучого

в) втрата зв’язувальної мотузки або каски

Припинення руху і фіксація результату на момент порушення
2 а) вихід за обмеження

б) пропуск суддівської точки страховки

в) відсутність блокування двох точок страховки на пункті страховки

г) пропуск пункту страховки, фінішу або контрольного орієнтира

д) неправильна страховка, самостраховка

Зупинка, виправлення помилки і продовження руху з отриманням штрафу 0,02*КЧ(або ДТ) за кожне порушення
3 Відсутність страховки / самостраховки Зупинка, виправлення помилки і продовження руху з отриманням штрафу  0,3*КЧ(або ДТ)
4 Навантаження (у т.ч. при зриві) суддівської точки страховки 0,1*КЧ(або ДТ)
5 Зрив учасника, що йде першим з виривом точки 0,1*КЧ(або ДТ)
6 Зрив учасника, що йде першим без вирива точки не штрафується
7 Втрата спорядження (за кожен предмет) 0,01*КЧ(або ДТ)
8 Травма учасника з вини команди 0,03*КЧ(або ДТ)
9 Невиконання повторних вимог судді по забезпеченню безпеки, виправленню помилок або грубе порушення дисципліни Зняття

 

Пояснення до таблиці штрафів:

– КЧ – контрольний час проходження траси

– ДТ – повна довжина траси

– пункт 1б – контрольна ділянка вважається пройденою, якщо учасник, який йде першим, самостійно пройшов ділянку повністю і став на самостраховку.

– пункт 2а – вихід за обмеження фіксується при будь-якому торканні кінцівкою за межами траси – зовнішнього краю обмежувальної лінії; товщина обмежувальної лінії, якщо вона є, входить в розмір траси

– пункт 2б – пропуск точки страховки фіксується, якщо учасник вийшов двома ногами вище точки страховки і не може до неї дістати, не роблячи перехвату.

– пункт 2в – блокування здійснюється: або петлями, або корделлетом, або основною мотузкою, або іншим безпечним способом з урахуванням вимог рівномірного розподілення нагрузки між точками; обов’язковою умовою є використання центрального карабіна.

  • пункт 2г- пункт (станція) страховки вважається пропущеним, якщо на ньому не організований прийом та випуск напарника по зв’язці.

– пункт 2д – неправильна страховка / самостраховка фіксується у таких випадках:

– невикористання при страховці пристрою для страховки або неправильне його використання
– мотузка для страховки учасника не проходить через страхувальний пристрій і карабін на станції (за виключенням ситуацій коли верхня страховка здійснюється сертифікованим для цього пристроєм через станцію) або випущена з рук учасника, що страхує без закріплення спеціальним вузлом
– використання немуфтованного карабіна в якості центрального на станції, при закріпленні спусковий мотузки, на самостраховці, з страхувальним пристроєм
– незамуфтованний карабін, який використовується як центральний на станції, на самостраховці, страхувальному пристрої, при закріпленні мотузок
– самостраховка учасника на станції без використання центрального карабіна; фіксується також у тому випадку, якщо один вус самостраховки проклацнутий в центральний карабін, а фактично навантажене «плече» станції
– коли учасник знаходиться лише на самостраховці, зайняття положення вище центрального карабіну, що у випадку зриву забезпечить падіння з фактором ривка більше 1
– при спуску мотузка зв’язки перетирає спускову мотузку
– не зав’язаний вузол на кінці дюльферної мотузки
– не зав’язані кінці подвійної мотузки при спуску або вузол подвійної мотузки не закріплений
– страховка, самостраховка і рух учасника на одному “зажимі”
– провисання петлі мотузки для страховки нижче ніг учасника, який страхує
– довжина петлі самостраховки більше 1,5 м.

– пункт 3 – відсутність страховки / самостраховки фіксується в наступних випадках:

– на пункті страховки учасник не має самостраховки або страховки
– на станції для страховки використовується тільки одна незблокована точка страховки
– для страховки використовується одинарна мотузка, що не сертифікована UIAA як одинарна
– спуск дюльфером першого учасника без верхньої страховки, а другого – без «схоплюючого»  вузла

– пункт 6 – спорядження вважається втраченим, якщо воно впало на землю, залишилося на місці старту, після старту проходження наступної ділянки залишилося на попередній ділянці або залишено на трасі після Фінішу.

CONTACT US

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

©2024  ФЕДЕРАЦИЯ АЛЬПИНИЗМА И СКАЛОЛАЗАНИЯ ГОРОДА КИЕВА

Log in with your credentials

Forgot your details?